De 7 nøgler til spørger kunderne de rigtige spørgsmål

Hemmeligheden til vellykket kommunikation i erhvervslivet og i hverdagen er stille de rigtige spørgsmål. Forstå værdien af effektiv afhøring er sandsynligvis den mest dominerende faktor i at opnå forretningsmæssig succes. Den måde at lære om folk har brug for er at stille et spørgsmål og derefter lytte omhyggeligt til svaret.

Hvad gør Oprah Winfrey, Larry King og Barbara Walters alle har til fælles? De er alle store interviewere. De har den uhyggelige evne til at gøre folk føler sig trygge og tale ved at stille de rigtige spørgsmål. Den nederste linje er, at kunder og kundeemner med glæde vil frivillige oplysninger om, hvad de tror, de ønsker i priser, produkter og tjenester, hvis du stille de rigtige spørgsmål. Flere spørgsmål du spørger, jo mere kunden eller kundeemnet vil tale, som gør det muligt at afdække deres “hot knapper”. Husk, at cirka 90 procent af kunder og kundeemner tænke sig først.

For at starte, skal du altid huske de 7 nøgler til god afhøring. Det er et spørgsmål om at være klog, og direkte. Hvordan bedre at opnå dette end at udnytte disse 7 nøgler:

1.why? For eksempel: Hvorfor ville du vælge software A over software B for din lille firmaudgifter?

2.WHO? For eksempel: hvem ville du anbefale dette produkt til og hvorfor?

3.WHERE? For eksempel: hvor du først høre om min lille virksomhed?

4.when? Hvornår du håber at har projektet en afsluttet?

5.What? Hvad fejlfinding af problemer har du opdaget, mens du bruger dette program?

6.how? Hvordan synes du om vores nye søfartspolitik?

7. er det? Er det OK hvis jeg kontakter dig i fremtiden, hvis jeg har brug for flere oplysninger?

Du har sikkert allerede bemærket dette nummer 7, “er det” ikke er en af de standard spørgsmål at du overveje når du tænker på udgør spørgsmål, men “er det” gør det muligt at kontrollere, hvad du har lært ved at lytte omhyggeligt til svarene på nøgler nummer 1-6. Bekræftelse og kontrol af siger kunder viser dem at du lytter opmærksomt til, hvad der bliver sagt, og beroliger dem, at deres input spørgsmål. Det giver også du kan bedre optage og syntetisere hvad er at være anført så at du kan sætte det ind i sin bedste program.

Der er en kunst at stille spørgsmålene. Mens med tasterne 7 gode spørgsmål få dig ud til en god start, skal du huske at holde tingene godt fokuseret, således at de svar, du modtager vil blive skræddersyet til hvad du søger at opdage. De fleste mennesker har en naturlig tendens til at stille meget generelle spørgsmål. Men mens forretninger, du skal sigte mod at stille spørgsmål, der er så detaljeret som muligt, således at du vil modtage et bedre svar, og så at den person, med hvem du taler vil vide du er en god lytter.

Husk også, at bare fordi et spørgsmål er detaljeret, betyder ikke, at det må være verbose i nogen måde. Snarere, det skal simpelthen er formuleret på en måde så de rigtige oplysninger er leveret inden for svaret.

For eksempel, hvis nogen skulle bede dig om “hvordan du starter en lille virksomhed?”, ville efterlade dig i en smule af en stikken med hensyn til hvad jeg skal sige og hvor du skal begynde. Derudover vil det nødvendigvis føre til en række andre spørgsmål, der negere formål at stille det oprindelige spørgsmål i første omgang: mere detaljerede spørgsmål. Spild ikke tid på den person, til hvem du stiller spørgsmål, ikke spilder din egen tid, og holde forvirring til et minimum. En bedre spørgsmål til at begynde kan have været noget mere detaljeret som: “Hvordan starter du en lille postordre forretning i Richmond, Virginia, der beskæftiger sig i bærbare computere?” Mærke forskellen?

Instituttet til at stille gode spørgsmål og opnå et væld af praktiske svar er at anvende de 7 nøgler i en direkte og detaljeret måde. De giver dig mulighed at komme til roden af dit spørgsmål, så vil du få information og retning, du har brug for til at træffe specifikke foranstaltninger.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *